Een nieuwe woning

Tijdens het ondertekenen van uw huurcontract heeft onze medewerker u veel verteld over wat er komt kijken bij het huren van een woning. Hieronder vindt u de belangrijkste aandachtspunten. Wij vragen u om deze informatie goed door te nemen.

Veelgestelde vragen

Als een reparatie onder verantwoordelijkheid van Provides valt, dan kunt u dit aan ons melden. Glasschade en storingen aan uw verwarming en geiser/boiler kunt u direct melden bij de betreffende partijen. Verder hebben wij een aantal tips voor u op een rijtje gezet, zodat u zelf ook kunt zorgen voor een veilige en comfortabele woning.

De eerste drie maanden heeft u garantie op de woning. Na die periode kunt u onderhoud dat voor uw rekening komt, voor een groot deel afkopen met het serviceabonnement.

Wij raden u aan een inboedelverzekering af te sluiten voor de spullen in uw woning.
Als u veranderingen in de woning wilt aanbrengen, dient u in sommige gevallen toestemming te vragen. Hieraan zijn voorwaarden gesteld. U kunt een aanvraag indienen via het aanvraagformulier.
Wij willen graag dat uw woonomgeving er netjes en verzorgd uit ziet. Om deze reden hebben wij voorwaarden voor uw tuin en schotelantenne opgesteld. Een schotelantenne mag u alleen plaatsen na toestemming van Provides.
Als bewoner bent u verantwoordelijk voor de kwaliteit van het drinkwater in uw woning. Hier leest u wat u kunt doen om een legionellabesmetting in uw drinkwater te voorkomen. 
Wij vinden de stem van onze huurders belangrijk. Deze stem is vertegenwoordigd in de Huurders Vereniging IJsselstein. Als lid kunt u meepraten over het beleid van Provides en krijgt u tevens aantrekkelijke kortingen bij diverse bedrijven in IJsselstein en omgeving.
U dient zelf zorg te dragen voor de aanmelding van gas, water en elektra. In sommige woningen wordt uw woning verwarmd door een collectieve CV-installatie. U betaalt in uw huur dan stookkosten. De warmte wordt geleverd op voorwaarden van de warmtewet.  
o Waterlevering Vitens (www.vitens.nl of 0800-0650)
o Elektriciteit,- en gaslevering (bijvoorbeeld Eneco, Nuon etc.)
  • Gemeente IJsselstein
    U kunt de wijziging digitaal of per post doorgeven, of u kunt een afspraak maken op het gemeentehuis. www.ijsselstein.nl of tel.nr: 14 030
  • Gemeente Utrecht
    U kunt de wijziging digitaal of per post doorgeven, of u kunt een afspraak maken op het gemeentehuis. www.utrecht.nl of tel.nr: 14 030
Dit dient u zelf bij een dienstverlener naar keuze af te sluiten.
Heeft u recht op huurtoeslag? U kunt dit zelf berekenen en aanvragen via www.toeslagen.nl