Contrast
Dyslexie
Home / Hulp bij betalingsproblemen

Hulp bij betalingsproblemen

Wij hebben maatregelen genomen om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Dit heeft gevolgen voor onze dienstverlening. Je leest er hier meer over.

Wanneer je de huur niet op tijd betaalt, ontvang je (digitaal, per sms of brief) een betalingsherinnering. Het kan gebeuren, maar een huurachterstand is niet prettig. Laat je betaalachterstand niet oplopen en neem tijdig contact met ons op. Wij zoeken graag samen naar een oplossing. Bijvoorbeeld in de vorm van een betalingsregeling.

Heb je geldzorgen of meer hulp nodig bij je huurachterstand? Professionele hulpverleners zoals het Sociaal Team, Stichting Pulse  en Werk en Inkomen Lekstroom staan voor je klaar.

Sociaal team

Het Sociaal Team helpt inwoners die problemen hebben en er zelf niet uitkomen. Denk aan vragen op het gebied van het huishouden, relaties, financiën, mobiliteit en hulpmiddelen. Ook bij betalingsproblemen kijken zij of ze hulp kunnen bieden. In het Sociaal Team zitten hulpverleners met verschillende achtergronden die er samen voor zorgen dat de hulp op elkaar wordt afgestemd.

Als gevolg van de coronamaatregelen houdt het Sociaal Team momenteel geen spreekuur. Je kunt een mail sturen naar sociaalteam@ijsselstein.nl. Zij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op. Je kunt ook bellen (van maandag tot en met donderdag van 09:00 tot 17:00 uur en vrijdag van 09:00 tot 13:00 uur) naar telefoonnummer 030 – 765 0026.

Aanmelden vroegsignalering

Provides heeft afspraken gemaakt met de gemeente om informatie over schulden van huurders te delen. Het doel hiervan is om de schuldhulpverlening te verbeteren en te voorkomen dat je verder in de problemen komt. Het is mogelijk dat de gemeente contact met je opneemt. Het is niet verstandig om te wachten totdat je bezoek krijgt, je kunt het beste zelf contact met ons opnemen als je de huur niet op tijd kunt betalen. Lees er meer over op woningmarktbeleid.nl.

Jouw mening vinden wij belangrijk, hoe beoordeel je deze pagina?
Er ging iets mis, probeer het later nog eens.
Dank voor je feedback!