Een nieuwe woning

Tijdens het ondertekenen van uw huurcontract heeft onze medewerker u veel verteld over wat er komt kijken bij het huren van een woning. Hieronder vindt u de belangrijkste aandachtspunten. Wij vragen u om deze informatie goed door te nemen.

Veelgestelde vragen

  • Aanmelden gas, water, elektra

    U dient zelf zorg te dragen voor de aanmelding van gas, water en elektra. In sommige woningen wordt uw woning verwarmd door een collectieve CV-installatie. U betaalt in uw huur dan stookkosten. De warmte wordt geleverd op voorwaarden van de warmtewet.  
    o Waterlevering Vitens (www.vitens.nl of 0800-0650)
    o Elektriciteit,- en gaslevering (bijvoorbeeld Eneco, Nuon etc.)

  • Inschrijving gemeente
    • Gemeente IJsselstein
      U kunt de wijziging digitaal of per post doorgeven, of u kunt een afspraak maken op het gemeentehuis. www.ijsselstein.nl of tel.nr: 14 030
    • Gemeente Utrecht
      U kunt de wijziging digitaal of per post doorgeven, of u kunt een afspraak maken op het gemeentehuis. www.utrecht.nl of tel.nr: 14 030
  • Aanvraag televisie, telefoon en internet

    Dit dient u zelf bij een dienstverlener naar keuze af te sluiten.

  • Huurtoeslag

    Heeft u recht op huurtoeslag? U kunt dit zelf berekenen en aanvragen via www.toeslagen.nl

  • Reparaties

    Als een reparatie onder verantwoordelijkheid van Provides valt, dan kunt u dit aan ons melden. Glasschade en storingen aan uw verwarming en geiser/boiler kunt u direct melden bij de betreffende partijen. Verder hebben wij een aantal tips voor u op een rijtje gezet, zodat u zelf ook kunt zorgen voor een veilige en comfortabele woning.

  • Serviceabonnement

    De eerste drie maanden heeft u garantie op de woning. Na die periode kunt u onderhoud dat voor uw rekening komt, voor een groot deel afkopen met het serviceabonnement.

  • Inboedelverzekering

    Wij raden u aan een inboedelverzekering af te sluiten voor de spullen in uw woning.

  • Zelf aangebrachte voorzieningen (ZAV)

    Als u veranderingen in de woning wilt aanbrengen, dient u in sommige gevallen toestemming te vragen. Hieraan zijn voorwaarden gesteld. U kunt een aanvraag indienen via het aanvraagformulier

  • Tuin- en schotelantennebeleid

    Wij willen graag dat uw woonomgeving er netjes en verzorgd uit ziet. Om deze reden hebben wij voorwaarden voor uw tuin en schotelantenne opgesteld. Een schotelantenne mag u alleen plaatsen na toestemming van Provides.

  • Legionellapreventie

    Als bewoner bent u verantwoordelijk voor de kwaliteit van het drinkwater in uw woning. Hier leest u wat u kunt doen om een legionellabesmetting in uw drinkwater te voorkomen. 

  • Huurdersvereniging

    Wij vinden de stem van onze huurders belangrijk. Deze stem is vertegenwoordigd in de Huurders Vereniging IJsselstein. Als lid kunt u meepraten over het beleid van Provides en krijgt u tevens aantrekkelijke kortingen bij diverse bedrijven in IJsselstein en omgeving.

     

     

lettergrootte